Herfst

Een wandeling in het Balijbos, Zoetermeer. Angelique fungeert als model met de hondjes om een reclame te maken voor… ja voor wat eigenlijk? Een fake shampoo? G-wone hondenbrokjes? Een hele dure Whiskey, Baileys of warme Chocomel met slagroom (en voor mij een scheutje kokoslikeur)? Eigenlijk zijn we overal voor in, maar niet voor sigaretten, want dat stinkt. Ik denk dat we maar reclame moeten maken voor het leven, liefde en schoonheid van het bestaan. Een ode aan de rust, aandacht voor elkaar en loyaliteit voor diegene waar je mee bent. Een commercial voor naastenliefde, onbaatzuchtigheid en zomaar dingen voor een vreemde doen. Snel verzin een slagzin bij het plaatje!

“Rustige liefde, altijd een goed idee!”

“Denk eens met je hart en voel met je brein!”

“Doe eens gek, heb iemand lief!”

Soms denk ik wel eens dat we het allemaal kwijtraken door die enorme brei van overbodige informatie die elke dag weer in ongelofelijke hoeveelheden op ons afkomt. Dat we juist minder en minder weten en beleven omdat we zo ontzettend bezig zijn het leven van anderen te consumeren. De duffe conformistische gelijkvormigheid in dunne strontbeelden van social media met af en toe een verloren parel voor de zwijnen. Zo bang om onze nek uit te steken, back to the fifties! Wel een livestream van een terroristische aanslag, maar als er een blote tepel is te zien klagen over onfatsoen. Je eigen denkbeelden desnoods met geweld opleggen aan je medemens. Spruitjeslucht is weer helemaal hip!

Dit is een oproep tot introspectie, jezelf bekijken met alle liefde die je op kunt brengen en dit vervolgens uitdragen naar iedereen rond je heen. Meer is het niet. Daar is deze reclame voor. En als je een keertje de fout ingaat, niet opgeven. Gewoon weer naar jezelf kijken, liefde, uitdragen!

X, Angelique en Rutger

 

Deel:

Meer verhalen